آموزش

آموزش Monitoring

آموزش Monitoring

آیا می­دانید مانیتورینگ و کنترل از راه دور چیست؟

  • مانیتورینگعملی برای مشاهده وضعیت یک سیستم است. این سیستم می­تواند یک کامپیوتر، یک انسان، یک ساختمان و یا یک علامت کمک ناوبری باشد.
  • کنترل از راه دور به امکان تغییر پارامترها و خروجی­های یک سیستم بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل اتلاق می­گردد.

آیا می­دانید چه شیوه­هایی برای مانیتورینگ و کنترل علائم کمک­ناوبری وجود دارد؟

  • استفاده از GSM و یا بستر شبکه ارتباطی تلفن همراه یکی از شیوه­های مانیتورنگ و کنترل علائم کمک­ناوبری است. با نصب سیم کارت در داخل لانترن­های سیلایت مجهز به سیستم GSM می­توانید با دریافت و ارسال پیامک به لانترن مورد نظر از موقعیت، وضعیت باطری و لانترن و وضعیت شارژ صفحه خورشیدی آن آگاه شوید و یا ریتم و یا درصد روشنایی آن را تغییر دهید.
  • AIS که در ابتدا در شناورها مورد استفاده قرار می گرفت نیز یکی دیگر از راه­های کنترل و مانیتورینگ علائم کمک­ناوبری است. در این شیوه با نصب یک ترانسپوندر AIS بر روی علامت کمک ناوبری مورد نظر کلیه اطلاعات به صورت لحظه­ای و از طریق آنتن VHF به مرکز اصلی ارسال می­شود و امکان کنترل نیز وجود دارد.

آیا می­دانید همگام سازی ریتم چیست؟

  • زمان خاموش و روشن شدن چراغ­های علائم کمک­ناوبری را می­توان با استفاده از آنتن GPS، RF و یا کابل همگام کرد. به طور مثال لانترن­های سبز و قرمز موج شکن ورودی اسکله شهید رجایی بندرعباس که در هر شش ثانیه دو بار فلاش می­زنند و در فاصله 500 متری از یکدیگر قرار دارند با استفاده از آنتن GPS و بدون نیاز به کابل ارتباطی دقیقا در یک لحظه یکسان روشن و خاموش می­شوند. این لانترن­ها ساخت شرکت سیلایت و با برد نورانی 7 مایل دریایی است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *